دنیای امروز، دنیای سرعت است/ انیمیشن در ایران به دنبال اثبات خود

[ad_1]

به گزارش خبرنگار هنرما، نشست خبری فیلم های اکران جشنواره هم امروز در هتل کوثر ادامه پیدا کرد و کارگردان قهرمانان کوچک تصریح کرد: سعی داشتیم فیلم شعاری در زمینه تولید ملی تولید نکنیم بلکه تنها مردم هستند که می توانند این امر را محقق کنند.

حسین قناعت گفت: این فیلم به سفارش هیچ نهادی تولید نشده است و این کار یک ایده شخصی در حمایت از تولید داخلی بوده است.

وی  دنیای امروز را دنیای سرعت دانست و ادامه داد: کودکان به سرعت در حال تغییر و به روز شدن هستند، بنده در این فیلم برای اینکه اثر تخریبی تلفن همراه برای کودکان را نشان دهم از ابتدای فیلم زمینه‌سازی کردم، کار کردن برای بچه‌های امروز بسیار سخت است پس باید به نوعی فیلم بسازیم که کودکان در زمان تماشای آن بر زمین میخکوب شوند.

کارگردان«کلیله و دمنه» نیز در نشست خبری این فیلم اعلام کرد این فیلم نخستین فیلم بلندی است که کار کرده‌ام و با استفاده از اعتماد به نفس جوانان توانستیم این اثر را تولید کنیم..

علیرضا توکلی‌نیا ، استفاده از تکنولوژی را بهترین عامل جذب مخاطب در بین فیلم های خارجی دانست و ادامه داد: آن‌ها با تکنولوژی و سرمایه‌گذاری زیادی که دارند به سراغ بهترین فیلم‌ها می‌روند و از همه نظر عالی هستند، این را در ایران هم می‌توانیم داشته باشیم اما به شرطی که بتوانیم به راحتی با دیگر کشورها ارتباط برقرار کنیم

.وی حذف تخیل از سینمای کودک را خطری بزرگ در این عرصه خواند و گفت:  باید دانست به زودی این اتفاق رخ می‌دهد که سینمای کودک ما در اکران رشد کند به این دلیل که در هر فیلم ۳ نفر یعنی پدر، مادر و فرزند می‌آیند.

 

کارگردان خیال نقش هم کیفیت برگزاری جشنواره را خوب توصیف کرد و گفت: بعضی فیلم‌نامه‌ها تا نیمه‌های فیلم خوب پیش می‌روند اما به نیمه که می‌رسند افت می‌کنند و این کم توجهی فیلم‌سازان به فضای قصه را نشان می‌دهد.

احمد فیضی گفت: فیلم کودک می‌تواند پر مخاطب باشد و بزرگ‌سالان را نیز جذب کند، اگر فیلم خوب و اکران خوب داشته باشیم سینمای کودک موفق و پر مخاطب می‌شود.

وی  ادامه داد:  خیال نقش زندگی است که فقر دارد اما این فقر عزت‌مندانه است و تمام افراد خانواده برای حفط عزت آن تلاش می‌کنند،علاقمندی من به فرض ابریشم و آشنایی‌ام با جغرافیای قم سبب شد تا این شهر را برای فضای فیلم‌نامه انتخاب کنم.

ناتیا برانکوست هم معجزه کوهستان را قصه شخصی خواند و گفت: این فیلم درباره نسل جدیدی از زنان آلمانی است که سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهند

کارگردان معجزه کوهستان ادامه داد: در اروپا مانند همه جای دنیا نخستین مشکل پول و هزینه فیلم است، برخی اوقات ممکن است مجبور شوید ۵ الی ۶ سال یک کار طول بکشد.

برانکوست تصریح کرد: سخت‌ترین صحنه برای بازیگران ما پریدن در آب بود اما زمانی که پرسیدیم در کمال تعجب برای آن‌ها تفریح شده بود و بهترین روز خود را در این صحنه سپری کرده بودند، در این فیلم یاسمین طباطبائی نیز حضور دارد که بازیگری ایرانی و آلمانی بوده که در آلمان نیز از شهرت بسیاری برخوردار است.

کارگردان «فهرست مقدس» هم گفت: انیمیشن ما در سال ۹۴ بهترین فیلم بلند انیمیشن کشور و پس از آن در جشنواره مالدیو نیز بهترین انیمیشن انتخاب شدیم .

وی افزود: انیمیشن در ایران به دنبال اثبات خودش است و جوانان ما در حال تجربه هستند، تکنیک جدیدی که در این فیلم اتفاق افتاده به کارهایی شبیه بود که جذابیت بصری در آن‌ها بسیار مهم است به این دلیل که بیننده اغراق مبتنی بر واقعیت ره بهتر می‌پذیرد و به آن علاقه دارد.

تهیه کننده «زمستان جیل و جوی» درباره این فیلم گفت: آینده دنیا بستگی به این دارد که ما با کودکان چگونه برخورد کنیم.

سارا لمپینایم ادامه داد:  این نخستین باری است که در ایران هستم و خوشحالم که فیلم ما در این جشنواره پذیرفته شد، برای ما حضور مخاطب‌های مختلف در سینما بسیار جالب بود، شهر اصفهان بسیار زیباست و من از الان به خاطر خروج از اصفهان غمگین هستم.

وی ادامه داد:  چاره ای نداشتیم جز اینکه اغراق را هوشمند و علمی انجام دهیم، جمجمه‌های حیوانی را در کنار یکدیگر قرار می‌دادیم و در آن اغراق می‌کردیم و به نتیجه قابل پذیرش خودمان رسیدیم.

لمپینایم  افزود: حدود یک میلیارد بودجه این کار توسط  سازمان موج سرمایه گذار تامین شده است.

سینماهای اصفهان از امروز صبح در دو نوبت صبح و عصر اکران خواهند داشت.

 

[ad_2]

لینک منبع

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *